Odblokování zad

Provádíme odblokování zad. Svěřte se do péče našich zkušených fyzioterapeutů. Služba „odblokování zad Brno“ s maximální odbornou péčí a individuálním přístupem. Pokud máte zájem o řešení odblokování zad, pak nás obratem kontaktujte.

Bolesti zad jsou nejrozšířenější civilizační chorobou naší populace. Důležité je naučit se rozeznat a rozlišit, co dělat, pokud nás záda bolí. Příčin může být mnoho. Nejčastější bolesti jsou buď akutní (vzniklé náhle a omezují vás urgentně v pohybu) nebo chronické (dlouhodobé bolesti zad – déle než 3 - 6 měsíců). Naše služby „odblokování zad Brno“ se zaměřuje na řešení obou výše zmíněných variant.

Příčiny bolesti zad a nutnosti jejich odblokování

Nejčastější příčinou vzniku obtíží se zády vedoucí k jejich zablokování, je dlouhodobý stres, jednostranné přetěžování, dlouhodobé neměnné pozice (statický sed, stoj) nedostatek pohybu, vysoký důraz na produktivitu a přetěžování jedince. Další příčinou bolesti zad mohou být i degenerativní změny na páteři a kloubech těla (průměrně nejvýznamnější u věkové kategorie 40+). Stejně tak hraje velkou roli i genetika. Další potíže s bolestí zad vznikají často ve spojení s úrazy při sportu (rekreační sport) a speciální skupinou jsou sportovci (vice než rekreační aktivita nebo vrcholový sport). V neposlední řadě spojení všech těchto faktorů dohromady.

Na pohybovém aparátu se vše projeví zpravidla právě bolestí zad. Člověk registruje problémy s přetížením všech měkkých tkání (tzn. svalů, vazů, šlach i fascií). Vznikají změny na pohybových stereotypech (ty nám jsou geneticky dány), a tím dochází k neoptimálnímu držení těla a vzniku svalových dysbalancí, které nesou poruchy do postury těla (vzniká oslabení hlubokého stabilizačního systému).

Akutní bolesti zad vznikají náhle, kdy ale můžou a nemusí mít jasnou příčinu. Objevují se nejčastěji v důsledku prudkého pohybu, zvednutí těžkého břemene, nešetrného pohybu (nejčastěji spojený s rotací trupu a současným zvednutím těžkého břemene), z prochladnutí. Tyto bolesti a blokace zad se projeví strnutím svalstva v určité části páteře, bodavou bolestí v určitém segmentu páteře, kde vzniká tzv. funkční blokáda (v místě je pociťována silná bolest, píchání a omezení pohybu v daném místě – často není možné se předklonit, uklonit nebo se otočit, často je bolest doprovázena i nevolností). Pozor! Důležité je ovšem nikdy nezaměnit tyto projevy za příznaky, které mohou souviset se srdečními obtížemi!

Nejčastější akutní bolesti zad

V rámci služby „odblokování zad Brno“ se zaměřujeme především na níže uvedené nejčastější problémy:

• Akutní ústřel (nejčastěji v oblasti krční nebo bederní páteři – tzv. akutní lumbago).

• Blokády žeber (výrazné bolesti mezi lopatkami, píchavé bolesti v nádechu či výdechu).

• Blokády hrudní páteře.

• Akutní křížové bolesti přecházející do hýždí, do kostrče.

• Akutní výhřez meziobratlové ploténky (silná bolest vystřelující do jedné nebo obou končetin, kdy příčinou je útlak nervového kořene – je nutná správná diagnostika lékařem/neurologem a včasná léčba)

• Bolest zad vzniklá při úraze (pádu, sportu – nutné vždy lékařské vyšetření).

• Psychosomatické potíže (nejčastější příčina – vlivem dlouhodobého stresu dochází ke zvýšenému svalovému napětí v zádových svalech. V situacích, kdy stres není dlouhodobě relaxován, dochází ke vzniku bolestí. Jde o obranný mechanismus našeho těla, který nám dá najevo, že je něco v nepořádku – dojde k akutnímu paralyzování pohybového systému, člověk není schopen se pohnout, a tím je naprosto vyřazen z běžného denního, pracovního i osobního života a musí se léčit).

Léčba bolesti zad

Léčba akutních bolestí zad a blokád vyžaduje v první fázi klidový režim, kdy je potřeba dát tělu čas na tzv. autoreparační proces (není cílem za každou cenu blokádu rozhýbat - může vzniknout ještě její větší stres a páteř se může ještě více zablokovat). Naopak v prvních dnech je potřeba klid, najít úlevovou pozici, aplikovat suché teplo, které uvolní svalové napětí zad (pozor na mokré teplo – sauna, horká vana, sprcha: krátkodobě úlevu přinese, ale poté stav většinou ještě zhorší). Dále pak lokálně aplikovat analgetické masti na místa bolesti, konzultovat svůj zdravotní stav s lékařem a vyhledat včasně fyzioterapeuta, který vám může velmi významně pomoci.

V rámci fyzioterapie zaměřené na odblokování zad využíváme tzv. měkké a mobilizační techniky, kdy ovlivníme veškeré tkáně (stažené podkoží, fascie a svaly), a tím docílíme úlevu od bolesti zad. Následně v rámci mobilizací zad jsme schopni uvolnit „funkční“ blokádu a tím dojde k reflexní odezvě v daném ošetřovaném místě, uvolnění a nastolení fyziologie. Postupným pozvolným správným cvičením dojde k uvolnění daného úseku zad, zlepšení mobility páteře a dojde k celkovému zlepšení zdravotního stavu.

Chronické bolesti zad a jak se jich zbavit

Chronické bolesti zad mají příčinu většinou hlavně v oslabení zádových svalů, snížením mobility páteře a následným vznikem omezení hybnosti nosných kloubů těla, drobných kloubů těla (zejména chodidla), dalším projevem může být i mravenčení v končetinách.

Pozor také na rozlišení bolestí zad, a to na bolesti nespecifické, neuropatické od bolesti zad způsobené nemocí (zánět, infekce, nádor), či úrazem (pády, autonehody, vážné sportovní zranění).

Chronické bolesti zad je třeba důsledně vyšetřit a stanovit správnou diagnostiku lékařem (tzn. vyloučit veškerá vážná onemocnění). Často nedojde k žádné diagnostice, a přesto lidé trpí dlouhodobě bolestmi zad, které je vedou k psychické nepohodě, emocionální nestabilitě, omezují je jak v osobním, tak i pracovním životě, což vede ke vzniku somatických obtíží a následně vzniku depresí či úzkostných stavů.

Spolupráce s fyzioterapeutem na odblokování zad může být tou cestou, která klienta vyvede z jeho diskomfortu za předpokladu, že klient má zájem se sebou něco dělat a změnit své pohybové návyky. Fyzioterapeut na základě kineziologického vyšetření může správně zvolenou pohybovou léčbou klientům významně ulevit od potíží i dlouhodobých bolestí zad pouze při vzájemné spolupráci, která je o pravidelném domácím cvičení, které fyzioterapeut využívá k léčebné terapii. Tak je schopen klienta posunout pod správným vedením do jeho komfortní zóny.

Odblokování zad a řešení souvisejících problémů je zpravidla dlouhodobý proces. Cílem je snížení obtíží a atak bolesti, návrat k „pohodě“ což je hlavně změna ve svém životním stylu a přijmutí této změny ve svém životě.

Využijte měkké techniky rehabilitace pro uvolnění vašich zad

Pokud se potýkáte s bolestí zad a hledáte individuální odbornou péči, neváhejte nás kontaktovat. Naše služba "odblokování zad Brno" je zde pro vás s cílem pomoci vám zbavit se bolestí a zlepšit vaši hybnost. Nechte naše zkušené fyzioterapeuty pomoci vám zbavit se bolesti zad a vrátit se zpět k pohodovému životnímu stylu. Vaše zdraví je naší prioritou. Kontaktujte nás ještě dnes a dejte svým zádům profesionální a efektivní péči, kterou si zaslouží!

--------------------

Související vyhledávací dotazy: ústřel bederní páteře, akutní lumbago, stres - bolest mezi lopatkami, akutní lumbago léčba, blokáda hrudní páteře příznaky, odblokování hrudní páteře. Taktéž: bolest žeber a zad, blokáda žeber, odblokování bederní páteře, silná bolest kostrče, prochladnutí zad příznaky, blokace žeber, bolest žeber od zad, blokáda žeber příznaky.